Jak psát zajímavé inzeráty pro ajťáky

This post is deprecated since August 2017
This post is available only in Czech and whole website was moved to English.

Už pár let sleduji pracovní PHP trh z pozice programátorů i z pohledu firem. S oběma stranami mám dobrý vztah. Tuším, co potřebují a co je trápí. Vidím, že se navzájem chtějí, jen komunikace trochu vázne.

Původně z toho měl být feedback na inzeráty Jobs.cz a Skrz.cz. Při jejich čtení mě ale napadlo spoustu dalších tipů, o které se chci podělit.

Čím začneme?

Inzerát je reklamní článek, měl by vypadat jako od copywritera

Celý inzerát je jedno svádění. Na konci musíte kandidáta dostat do postele, tak aby se mu to líbilo. Až tak, že vám druhý den ráno napíše.

Není to o vás, je to o tom, kdo vás hledá

Spousta inzerátu je psáno spíše jako sebeprezentace firmy - co umí, v čem je nejlepší a co dokázala. Lidi čtou, protože chtějí něco pro sebe - informace, peníze nebo zábavu. Co z pracovní pozice budou mít, hledají hned na začátku. Dejte jim to do první třetiny!

Buďte upřímní

Uvádějte jen technologie, které opravdu máte. Ne ty, které plánujte nebo chcete, ale ty které opravdu máte. Když vám na pohovor přijde člověk, který se těší na PHP 7, a vy ho budete teprve nasazovat, začne mít pocit, že vaříte z vody.

Text musí být upřímný, aby čtenář dostal to, co očekává. Jedině tak vám bude věřit a vrátí se k vám.

Kamarád taky rád

Když u vás pracuje někdo šikovný, zmiňte ho v inzerátu. Lidé půjdou spíše za kamarádem nebo někým v komunitě známým, než jen do firmy.

Sám si pamatuju tyhle dvojice (i když už tam někteří nepracují):

Řeknete si o feedback - dovnitř i ven

1. Řekněte si o feedback v práci

„Co tě nakonec dovedlo k nám místo ke konkurenci?“

2. Dejte to přečíst někomu zvenčí

Vaši zaměstnanci vás přirozeně vidí lépe než někdo, koho neživíte. Lidé zvenčí vám dají upřímnější zpětnou vazbu a spíše řeknou, co potřebují pro navázání vztahu.

3. Které dvě věci se ti nejvíc líbí a které dvě bys zlepšil?

Napište 3 lidem z cílovky. Tak máte šanci se dozvědět, jak působíte navenek – očima člověka, kterého hledáte.

Svlékněte se

Ukažte, jak to doopravdy děláte. Důkaz místo slibů.

Děláte open-source? Ven s ním. Vím, že Skrz, Jobs, Slevomat, PeckaDesign nebo Shopsys mají balíčky na Githubu. Bohužel, ani u jednoho z inzerátů jsem odkaz nenašel.

Více informací mi může dát jenom náhled do zdrojáků aplikace. Open-source je velmi podceňovaný hiring nástroj.

Prodejte své odlišnosti

Proto k vám lidi jdou, ne protože stejně jako ostatní děláte v PHP, Symfony, Nette a Doctrine.

Příklady přitažlivých odlišností

Znám firmy, které:

Na velikosti a věku nezáleží

Pojmy jako junior a senior mi nedávají smysl. Proč?

Představte si, že máme 2 lidi, kteří hledají práci:

A. Senior může být vývojář s 10 lety praxe, zná 1 framework, který se učil sám a nechce zkoušet druhý, protože ten jeden mu stačí.

B. Junior může být 19letý borec před výškou, který říká, že ještě žádný framework nenapsal, tak asi úplně nebude dobrej. To že umí Elastic, Doctrine, Nette a začíná se Symfony nevidí jako výhodu (true story).

Koho byste vzali?

A teď si vemzměte, že do inzerátu napíšte Senior. Který z nich se vám přihlásí? Lidé se podceňují a o programátorech to platí desetinásob. Myslete na to.

Attitude for skill

Zmínil jsem všechno, co jsem chtěl, tak se teď pojďme podívat na konkrétní inzeráty.

Co zlepšit na Jobs.cz

Konkrétně na tomto inzerátu.

Líbí se mi

Změnil bych

Co zlepšit na Skrz.cz

Konkrétně na tomto inzerátu

Líbí se mi

Změnil bych

Borci na konci

Na závěr na odlehčení 2 inzeráty, které se mi líbí.

PeckaDesign jde do naha a ještě tě naučí

Tento inzerát najdeš ho na www.delejcoumis.cz.

Co je killer? Jeho zdrojáky jsou open-source. To mi umožní si snadno zjistit, jaká je úroveň kódu - jestli mu rozumím nebo jestli se tam mám co naučit. A v composer.json najdu používané technologie.

A tohle je 100% výhoda proti všem ostatním inzerátům:

Lidská Síla hledá posilu

Zrovna včera mi padl do inzerát z LidskáSíla.cz:

Barevné a s logy - nemusím luštit text, jen proskenuju loga. Je to stručné a čtivé - mám z toho pocit, že se s nimi půjde domluvit na čemkoliv a že mě ocení.

Netušil jsem, že Startupjobs.cz umožňují stylování barev. Divím se, že tohle je 1. inzerát, který toho využívá.

„Jeden obrázek řekne více než tisíc slov.“

PHP 7.1 when stable

Co jste z něj poznali? Já odhaduju, že:

A co se líbí tobě? Co zaujalo tebe, že jsi ve své současné práci?

Jaký inzerát tě zaujal a čím? Hoď mi link do komentářů, rád se mrknu. Díky.


Found a typo? Fix it to join team of 64 people that improve content here

❤️️ Do you like what I write about? Or do you hate it but enjoy discussion? 😠
You can support my writing by throwing a couple bucks at my Patreon